- News
Pekin’deki Turizm Festivali Çinli Ziyaretçileri Çekmeyi Hedefliyor
Suudi Turizm Otoritesi, etkinlik aracılığıyla Çinli konuklara krallığın eşsiz kültürel mirasını deneyimletmeyi umuyor.
Makale Özeti:
- Suudi Arabistan, Çinli ziyaretçileri krallığa çekmek amacıyla Çin'in başkenti Pekin'de bir turizm festivali düzenliyor.
- Festival, konukların benzersiz sergiler, canlı performanslar ve özel seyahat paketleri aracılığıyla Suudi kültüründen bir kesiti deneyimlemelerine olanak tanıyor.
- Etkinlik, turizm gibi sektörleri canlandırarak Suudi ekonomisini petrolden uzaklaştırmaya yönelik daha geniş kapsamlı Vizyon 2030 hedefinin altını çiziyor.
Suudi Arabistan başlatıldı daha fazla Çinli ziyaretçi çekmeyi ve Vizyon 2030 turizm hedeflerini artırmayı amaçlayan Pekin’de bir turizm festivali düzenledi. Tiantan Park’ta 18-26 Ekim tarihleri arasında düzenlenen festivalde Suudi Arabistan’ın zengin kültürel mirası ve çeşitli cazibe merkezleri sergileniyor.
2023 yılında Medine memnuniyetle 14,1 milyon ziyaretçi, şehir için önemli bir dönüm noktasıdır. Bu büyüme, Suudi Arabistan’ın turizm altyapısını geliştirme ve kültürel ve tarihi mekânlarını tanıtma çabalarının başarısını yansıtmaktadır.
Turizm festivali hakkında
Seyahat festivalini ziyaret edenler interaktif stantlar, canlı performanslar ve geleneksel Suudi kahvesi ve hurması aracılığıyla Suudi kültürünü deneyimleyebilirler. Örneğin, Diriyah Company’nin “Visit Saudi” pavilyonu, geleneksel Suudi kıyafetlerini giyme şansı da dahil olmak üzere benzersiz interaktif deneyimler sunuyor. Ayrıca ziyaretçiler canlı dokuma performanslarını da izleyebiliyor.
Ayrıca festival, ziyaretçilerin Diriyah ve Al-Baha gibi önemli destinasyonları keşfetmelerine olanak tanıyan özel seyahat paketleri sunmaktadır. Bu paketler, Suudi Arabistan’ın tarihi ve doğal manzaralarının güzelliğini vurgulayarak bir dizi deneyim sunuyor.
Çin dostu teklifler
Turizm festivalinin yanı sıra Suudi Turizm Otoritesi (STA) krallığa gelen Çinli ziyaretçi sayısının arttığını vurguladı.
“Güvenlik, sürdürülebilirlik ve sürükleyici kültürel deneyimlere öncelik vererek ‘Çin dostu’ olmak için tekliflerimizi sürekli olarak geliştiriyoruz” dedi.
Çinli ziyaretçileri daha da cezbetmek için STA, Mandarin dilinde kişiselleştirilmiş seyahat yardımı sağlamak üzere bir WeChat mini programı da başlattı. Buna ek olarak, yetkili makam sorunsuz bir ödeme çözümü oluşturmak için UnionPay ile de ortaklık kurdu. UnionPay, merkezi Çin’de bulunan bir elektronik ödeme ağıdır. Ayrıca Suudi Arabistan, Çinli gezginlerin krallığı ziyaret etmelerini kolaylaştırmak için bir e-vize programı da başlattı.
Ayrıca Suudi Arabistan, turizm sektöründe işbirliğini geliştirmek amacıyla Çinli şirketlerle stratejik ortaklıklar kurmuştur. Temmuz 2024’te Suudi Arabistan’ın Çinli gezginler için bir destinasyon olarak onaylanması bir kilometre taşı olmuştur.
Bu ortaklıklar, Çinli gezginlere özel ödeme çözümleri ve Çince dil desteği de dahil olmak üzere sorunsuz ve keyifli bir seyahat deneyimi sunmayı amaçlamaktadır.
Vizyon 2030 Hedefleri
Turizm festivali, turizmi ve ekonomik çeşitlendirmeyi teşvik ederek ülkenin petrol gelirlerine olan bağımlılığını azaltmayı amaçlayan Suudi Vizyon 2030 ile uyumludur. Buna paralel olarak Çinli turistler, krallığın 2030 yılına kadar 150 milyon ziyaretçi çekme hedefinde rol oynuyor.
Seyahati kolaylaştırmak için Saudia (Suudi Arabistan Havayolları) ve birkaç Çinli havayolu şirketi Çin ve Suudi Arabistan arasında doğrudan uçuşlar sunmaktadır Bu gelişmiş bağlantı, Çinli gezginlerin Suudi Arabistan’ı ziyaret etmesini ve çeşitli cazibe merkezlerini deneyimlemesini kolaylaştırmaktadır
Genel olarak, Pekin’deki turizm festivali Suudi Arabistan’ın Vizyon 2030 hedeflerine ulaşma yolunda önemli bir adımdır.
Suudi Arabistan, kültürel mirasını sergileyerek ve özel seyahat paketleri sunarak daha fazla Çinli ziyaretçi çekmeyi ve küresel bir turizm destinasyonu olarak konumunu güçlendirmeyi hedefliyor.
Fotoğraf: X/Suudi Turizm Otoritesi