• News

Suudi Arabistan Turizm Sektörüne 1 Trilyon Doların Üzerinde Kaynak Sağlandı

BM Turizm Özel Danışmanı Anita Mendiratta, krallığın büyük fonlarla çeşitli turizm sorunlarını nasıl ele aldığına ışık tutuyor.
Makale Özeti:
  • Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Turizm Özel Danışmanı Anita Mendiratta Bloomberg'e verdiği röportajda Suudi Arabistan'ın turizm alanında karşılaştığı çeşitli zorluklarla nasıl başa çıktığını anlatıyor. Bunlar arasında birbirine bağlanabilirlik, seyahat kolaylığı, seyahat maliyetleri ve kamuoyu algısı yer alıyor.
  • Vizyon 2030 hedeflerine ulaşmaya odaklanan Suudi Arabistan, hem uluslararası hem de iç turizmden yararlanıyor.
  • 1 trilyon ABD doları donanım, giga-projeler, konaklama, havaalanları, havayolları, yazılım geliştirme ve insan sermayesi gelişimine harcanacak.
 

Suudi Arabistan turizm sektörünü canlandırmak için 1 trilyon ABD Dolarından (3,75 trilyon SAR) fazla yatırım yapıyor.
Bu, krallığın önde gelen bir küresel destinasyon olarak konumunu sağlamlaştırmayı amaçlayan devasa bir yatırım.
Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri’nin Turizm Özel Danışmanı Anita Mendiratta, krallığın bu hedefe ulaşmak için nasıl çalıştığını açıkladı.
Bloomberg’den Lizzy Burden ile yaptığı söyleşide Mendiratta, Suudi Arabistan’ın karşı karşıya olduğu zorluklardan bahsetti: birbirine bağlanabilirlik, seyahat kolaylığı, seyahat maliyetleri ve kamuoyu algısı.

Yolcuları Suudi Arabistan’a çağırıyor

Röportaj sırasında Burden, Suudi Arabistan’ın uluslararası turizmi nasıl artırmayı planladığını sordu.
Mendiratta, krallığın 2030 hedefi olan 100 milyon turiste 2023 gibi erken bir tarihte nasıl ulaşabildiğini vurguladı.
Bağlantılılığın arttırılması böyle bir sonucu mümkün kıldı.
Bununla birlikte danışman, ara bağlantının bariz yorumun ötesine geçtiğine, dünyaya açıklığı da kapsadığına dikkat çekti.
Mendiratta, “Bu aynı zamanda psikolojik olarak da birbirine bağlılıktır,” dedi.
“Ve herkesin gerçekten gelip ziyaret etmesi için dünyaya bir davet olduğundan emin olmak. “Özellikle hava bağlantısının, hem uluslararası bağlantı hem de insanların krallığın kendi içinde kolayca seyahat edebilmelerini sağlamak için yurt içi bağlantı açısından adım adım gerçekleşmesini sağlıyorlar.”

Turizm ve bağları Vizyon 2030

Suudi Arabistan’ın turizm dönüşümünün temeli, onu diğer destinasyonlardan ayıracak olan Vizyon 2030 hedeflerinde yatmaktadır.
Ülkenin devasa yatırımları donanım, giga-projeler, konaklama, havaalanları, havayolları, yazılım geliştirme ve insan sermayesi gelişimine gidecek.
Örneğin bir giga-proje, eğlence, spot ve sanat başkenti Qiddiya.
Amaç turist deneyimini geliştirmek olsa da, Suudi hükümeti kültür ve mirasını da enjekte etmeye özen gösteriyor.
Bu şekilde Suudi yetkililer Suudileri turizm sektörüne aktif olarak katılmaya teşvik edebiliyor.
Mendiratta, “Çünkü krallığa gelen ziyaretçilerin uluslararası standartların yanı sıra Suudi tarzının da tadını çıkardıklarından emin olmak istiyorlar” dedi.
“Suudi Turizm CEO’su Fahd Hamidaddin, insanların Suudi turizminin sadece turizm deneyiminin daha iyi olması için değil, Suudilerin daha iyi olması için geliştirildiğini anlamalarını sağlama konusunda her zaman çok nettir.”
“Bu da Suudi toplumunun ev sahibi olmaktan gurur duyması, turizm ekonomisinin bir parçası olması ve Vizyon 2030’a uygun turizm gelişimiyle geleceklerini şekillendirdiklerini hissetmeleri anlamına geliyor.”
Danışman ayrıca, uluslararası turistler önemli olsa da, güçlü iç turizmin her turizm endüstrisinin temeli olduğunu vurguladı.
Mendiratta, “Çünkü tekrar ziyaretleri, varış noktası etrafında dağılmayı ve nihayetinde sadece tatil dönemlerine odaklanan değil, yıl boyunca devam eden bir turizm ekonomisine sahip olduğunuzdan emin olmanız gereken yer burasıdır” dedi.
“Aksi takdirde, aslında mevsimselliği kurumsallaştırmış ve işgücü zorluklarını kurumsallaştırmış olursunuz.”

Erişilebilirlik ve değişim

Bağlantılılık konusuna geri dönen Mendiratta, turizmde konaklamanın önemli olmakla birlikte büyük ölçüde erişilebilirliğe bağlı olduğunu da vurguladı.
Örneğin, yeni duyurulan Riyadh Air 2025 yılında ilk uçuşunu gerçekleştirecek.
Uluslararası turizmi ve bölgesel erişilebilirliği göz önünde bulunduran Suudi yetkililer, bölgesel taşıyıcılarla da çalışıyor.
Altyapı projeleri ve artan erişilebilirlik Suudi Arabistan’ın dönüşümü için elzem.
Ancak yine de krallığın itibarı meselesi var.
Burden, krallığın imajını ve kültürünü ne ölçüde değiştirdiğini sordu.
Mendiratta her şeyin dünyanın neye tanıklık ettiğine bağlı olduğunu belirtti.
“Eylemleri izleyin. Teslimatın kanıtlarına bakın. Kadınlar sektörde yer alıyor mu? Kutlanıyorlar mı? Onlara özgürlük veriliyor mu? Kesinlikle.”
Buna ek olarak, turizmin ve değişimin artırılması, krallık dışından insanlarla ortaklıkların geliştirilmesini de gerektiriyor.
Mendiratta, “Şu anda dünyanın ilhama ihtiyacı var,” dedi.
“Dünyada gerçekten geleceğe odaklanan ve dünyanın da bunun bir parçası olmasını isteyen bir ortamın, bir topluluğun, bir yerin kanıtına ihtiyacı var.” “İşte bu yüzden [Saudi Arabia is] uluslararası yatırımcıları, uluslararası otel markalarını, uluslararası gurbetçileri getiriyor. Bu, Suudi Arabistan’ın bunu sadece Suudi Arabistan için değil, dünyayla birlikte yaptığı gerçeğinin bir yansıması.” Fotoğraf: Rabah Al Shammary on Unsplash